Last news in Fakti

24 Май, 2003 20:31 7 541 0

Peugeot 605

  • peugeot-
  • peugeot 605

Бегъл поглед назад в годините показва, че силата на Peugeot винаги е била в компактния и средния клас автомобили. В по-новата история на именитата френска марка има само един модел с претенции за членство в клуба на луксозните лимузини от "тежката категория". Peugeot 604 обаче никога не постига успеха на големите Cit­roёn-и или предпочитаните от френската администрация Re­nault R25 и Safrane. Ето защо Франкфуртският автосалон през 1989 г. донесе много надежди и радост за почитателите на "лъвчето". Тогава за първи път бе показан седанът от бизнес клас 605. Десет години по-късно французите уверено про­дъл­жиха надпреварата в същата категория с 607, за да затвърдят успеха си от предходния етап.

Днес Peugeot 605 с право се смята за едно от най-удачните предложения на пазара на употребявани автомобили от този клас що се отнася до съотношението между це­на и качество. Доказва го популярността на модела, който е сред най-разпространените у нас лимузини от тази категория, произведени из­вън Германия. Първите две години от живота на френския флагман обаче съвсем не бяха толкова щастливи, колкото се надяваха посетителите на Франкфуртското изложение през 1989-а. Множество "детски болести" измъчваха 605-ицата и наперените є собственици чак до началото на 1993 г. През това време Peugeot положи доста усилия да усъвършенства най-големия си модел и в крайна сметка успя да доведе качеството му до ниво, което да удовлетвори капризната клиентела в този престижен клас. Покупката на употребяван екземпляр все пак е свързана с известни уговорки, а внимателният оглед може да спести значителни инвестиции в бъдещи ремонти.

Това важи на първо място за

каросерията

на 605. Почти 14 години след дебюта си най-голямото Peugeot продължава да изглежда актуално и елегантно въпреки импозантните си размери. Дизайнът съчетава сдържания чар на 405 и екстравагантността на Alfa Romeo 164. Купето притежава великолепна антикорозионна защита. Панелите са двустранно поцинковани, а лаковото покритие е с много високо качество. В този смисъл всякакво наличие на ръжда трябва да поражда съмнение за претърпяна катастрофа и непрофесионално отстраняване на щетите от нея. Освен това дори заводската обработка е безсилна срещу разрушителното въздействие на солта и пясъка, с които се третират пътищата през зимата, и липсата на калобрани може да се окаже фатална за състоянието на праговете. Част от 605-иците, внасяни в България, са с удряни предници. Около бравата на предния капак се намира планка с инсталационни данни, чиято липса или видим премонтаж са повод за сериозни колебания относно безаварийното минало на колата. Стъкла с указани различни години на производство също могат да говорят за тежък ремонт на купето.

Peugeot 605 разполага с просторен, светъл и уютен салон и отлично премислена ергономия в духа на най-добрите френски традиции, а оборудването в повечето модификации е повече от богато. Изборът на материали също заслужава висока оценка, макар че от сглобката при най-старите екземпляри има какво да се желае. При движение по неравна настилка, каквато изобилства по родните пътища, дразнещите шумове в салона не са рядкост.

Гамата от

двигатели,

Трилитровият V-образен шестак притежава отлични технически параметри, но се обслужва трудно и скъпо
с които се оборудва Peu­geot 605, е добре позната от други модели на PSA. През 1990 г. моделът дебютира на пазара с три бензинови мотора с обем 1 998 см3 (карбуратор, 108 или 114 к.с.), 1 998 см3 (инжекцион, 121 или 128 к.с.) и 2 975-кубиков V-образен шестак със 167 или 200 к.с. в 24-клапановата версия. Общ недостатък на всички тези двигатели е лошото качество на тръбичките на водното охлаждане, чиято нехерметичност понякога извежда от строя гарнитурата на цилиндровата глава. През 1993 г. Peugeot подменя изцяло моторната гама и започва монтирането на нов двулитров агрегат със същия работен обем (132 или 142 к.с.), а от юли 1994 г. започва предлагането на турбовариант със 147 коня. Дизелите са два - с обем 2.1 (82 или 109 к.с. в значително по-често срещаната турбоверсия) и 2.4 литра (129 к.с.). През лятото на 1996 и 1997 г. последователно е заменен топдвигателят, който отстъпва място на 2.9-литров V6 със 191 к.с. и нов трилитров V6 с 200 коня.

Почти всички специалисти настоятелно съветват да се избягват най-мощните трилитрови мотори на 605-ицата. Освен че притежават неутолим апетит, изискват квалифициран сервиз, а евентуален ремонт при по-сериозен проблем струва доста скъпо. По същата причина не се препоръчва големият турбодизелов двигател. Той притежава отлични технически параметри, но минава за капризен, а цената на горивната помпа с високо налягане може да предизвика косопад. От финансова гледна точка за предпочитане са четирицилиндровите двигатели и особено 2.1-литровият турбодизел. Здрави са, непретенциозни и при полагане на нужните грижи имат ресурс за минимум 300 000 км.

Що се отнася до характерните дефекти, повечето от тях засягат колите, произведени до началото на 1993 г. Така например двулитровите бензинови мотори с карбуратор често страдат от нарушено смесообразуване, а инжекционите губят мощност в режим на рязко ускорение заради пробиви в работата на компютъра, управляващ системите за впръскване и запалване. При 24-клапановия V6 са отчетени отделни случаи на строшен колянов вал заради дефектна партида с некачествено отлят метал. До 1991 г. проблеми понякога създават турбокомпресорите Mitsubishi, монтирани на 2.1-литровия дизел, както и обувката на обтегача на ангренажния ремък, която може да го повреди и дори скъса.

Пак в колите от първите две години на производството са регистрирани немалко случаи на калпава сглобка на изпускателния колектор, течове на охладителна течност от гумените съединения на системата и неприятен резонанс от работата на двигателя в режим около 4 000 об./мин. Последният недостатък е отстранен по заводски път с подмяна на тампоните на мотора и

скоростната кутия,

която по принцип рядко създава грижи след 1991 г. Преди това характерен недостатък на механичните трансмисии са износващите се накрайници на лостовете за превключване на предавките. Амортизира се също валът, на който са монтирани зъбните колела на пе­та скорост, в резултат на което възниква шум и невъзможност за включването є. Четиристепенният автомат ZF се нуждае от своевременна смяна на маслото и промивка на филтъра.

Peugeot 605 радва с образцово пътно поведение и превъзходна возия. Управлението и реакциите на кормилния механизъм обикновено се сочат като едни от най-добрите в класа. Компромисното качество на колите от първите две години на производството обаче не подминава и

ходовата част.

През 1990 г. на конвейера попада дефектна партида маншони за карета, а до 1992-ра предните амортисьори често "дрън­чат". Отказите в работата на помпата на хидравликата на волана съ­що не са рядкост. Спирачните дискове и особено накладките нямат особено дълъг живот, появяват се виб­рации, а ABS-ът има навика внезапно да спре да функционира. Всички изброени дефекти са отстранени напълно през 1994 г.
Окачването на 605-ицата обикновено издържа стоически на издевателствата на родните улици и разполага с голям запас от здравина - особено на фона на други френски автомобили. Най-често първи сдават багажа стойките на стабилизатора на напречната устойчивост. Следват ги тампоните на долния триъгълен носач отпред. Като цяло голямото Peugeot изненадва при­ятно с ресуса на ходовата си част.

За жалост обаче проблемите не пропускат

електрическата система

на френската лимузина. Освен дреболии като откази на лостчетата за включване на мигачите и безразборната "цветомузика" на контролните уреди по арматурното табло, някои дефекти могат да излязат доста солено. Автомобилът е оборудван с три компютъра - за управление на впръскването и запалването, за командване на антиблокиращата система и за кормилното управление. Особено неприятни са отказите на помпата на ABS-а, която се намира прекалено ниско и често страда от попадналата в нея вода. През 1990-91 г. се монтира акумулатор, който с трудност захранва всички "екстри". Постоянно горят различни крушки, а седалките с електрическа регулировка остават неподвижни. Много 605-ици са оборудвани с програмируем имобилайзер, чието дефектиране повлича след себе си замяна на електронния блок за управление на двигателя.

В периода от 1990 до 1992 г. PSA отзовава в сервизите си неколкократно големи серии Peugeot 605 за отстраняване на по-голямата част от изброените тук дефекти. Въпреки то­ва рискът да се попадне на калпав екземпляр остава сравнително висок. При покупка би било разумно да се спрете на екземпляр, произведен след 1994-та. Тези коли почти не създават грижи, а потребителските им качества са отлични за цената.

Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА