През 2007 година моделът Peugeot 308 замени 307. Компактният модел се предлага във версии хечбек, комби и кабрио.
Френската интерпретация на темата компактен автомобил е малко своенравна, но пък с поне 1000 евро по-евтина от консервативния Golf. Факт е и че Peugeot 308 се обезценява по-бързо във времето, поради което на пазара могат да се открият наистина изгодни предложения.
Двигател: Бензиновата гама на Peugeot 308 обхваща солидния диапазон от 1,4-литровия атмосферен агрегат с 98 к.с. до 1,6-литровия турбо с 200 к.с. за GTi. Дизеловата гама включва два приятно работещи common rail дизела (1.6 и 2.0 HDi), оборудвани с филтър за твърди частици и с мощност от 90 до 163 к.с. Добре е при по-тежките комби варианти SW (опционално със седем места) да се избягват версии с базови мотори, както и с автоматизираната предавателна кутия. При по-старите двигатели има по-голяма вероятност за повреда на турбокомпресора (1.6 HDi), за износване на разпределителните валове при бензиновите агрегати и за повишен разход на масло.
Каросерия: Към предлагания първоначално във версия хечбек модел, през май 2008 година се добавя комбито SW, а през април и кабриолетът CC с електрохидравлично сгъваем твърд покрив. Докато комбито си завоюва доста приятели със своя голям багажник (от 573 до 1736 литра) и трите сгъваеми отделни задни седалки, както и с големия подвижен покрив (от нивото на оборудване Allure), кабриолетът си остава по-скоро рядкост.
Изработка: Всичко по отношение на качеството на сглобяване на Peugeot 308 е на задоволително ниво, макар че понякога отделни детайли на каросерията и в интериора не са прецизно напаснати. В салона преобладават податливи на издраскване пластмаси, които бързо показват признаци на остаряване и допринасят за генериране на шумове.
Безопасност: Обичайното за класа оборудване за безопасност, като въздушни възглавници и ESP, е серийно, към него се добавят и малък брой системи за асистенция. Доста широките задни колонки намаляват обзора назад.
Ходова част: За разлика от преди, настройката с повече комфорт е заменена към по-динамична, поради което, особено при къси неравности, окачването има склонност към трополене. На превключването на предавките не му достига прецизност, а на кормилното управление – обратна връзка.
Кой двигател ви препоръчваме
Подходящ за ежедневието е 1,6-литровият бензинов мотор със 120 к.с. За по-тежкото комби е добре да бъде избран по-големият дизел със 109/112 к.с. Феновете на кабриолетите могат да се насочат към бензиновия турбомотор със 156 к.с.
Кой тип каросерия да изберете
Ако не ви е достатъчно мястото в хечбека, е добре да се насочите към по-голямото комби SW, което се предлага с до 7 места.
От коя година да е моделът
От 2010 година радиото и темпоматът са серийни, от 2011 година се предлага e-HDi версия със старт-стоп система.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Над базовото оборудване версията Tendance включва серийно препоръчителни системи, като светлини за мъгла, аудиосистема със CD и MP3.
Каква е цената
Голям автомобил за малко пари: двегодишни модели се предлагат за по-малко от 10 000 евро. Кабриолетите са доста скъпи.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, Peugeot 308 е добро предложение във всичките си версии. Склонни към износване са спирачките, шарнирните съединения и втулките на окачването. При кабриолета трябва да се проверят уплътненията на вратите и покривната конструкция.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили